UNİTY 3D FUNCTIONS - OnCollisionEnter AND OnTriggerEnter
OnCollisionEnter AND OnTriggerEnter:
public class Control : MonoBehaviour
{
private void OnCollisionEnter(Collision collision)
{
print("hi");
}
}
private void OnCollisionEnter(Collision collision)
print("hi");
OnCollisionEnter = Özel
Fonksiyondur
Bu scripti attığımız Objenin içinde bulunan collider herhangi bir objeyle temas ettiğinde belli bir fonksiyonun çalışmasını sağlar.
Bu fonksiyonun çalışması için değen objenin veya karşılaştığı objenin herhangi birisinde rigidbody olmalı yoksa çalışmaz kod
public class Control : MonoBehaviour
{
private void OnCollisionEnter(Collision col)
{
print(col.gameObject.name);
}
}
Çarptığı objenin verilerine bu kod sayesinde ulaşırız.
public class Control : MonoBehaviour
{
private void OnTriggerEnter(Collider other)
{
print(other.gameObject.name);
}
}
Boxcollideri olan objenin Is trigger kutucuğu açık olduğunda içinden geçer çarpışma uygulamaz. Bu kod ise içinden geçtiği objelerin verilerini bize sağlar.
Bu scripti attığımız Objenin içinde bulunan collider herhangi bir objeyle temas ettiğinde belli bir fonksiyonun çalışmasını sağlar.
Bu fonksiyonun çalışması için değen objenin veya karşılaştığı objenin herhangi birisinde rigidbody olmalı yoksa çalışmaz kod
private void OnCollisionEnter(Collision col)
print(col.gameObject.name);
}
}
Çarptığı objenin verilerine bu kod sayesinde ulaşırız.
private void OnTriggerEnter(Collider other)
print(other.gameObject.name);
}
Boxcollideri olan objenin Is trigger kutucuğu açık olduğunda içinden geçer çarpışma uygulamaz. Bu kod ise içinden geçtiği objelerin verilerini bize sağlar.
Hiç yorum yok: