UNİTY 3D FUNCTIONS - GetAxis
GetAxis
Önceden yapılandırılmış bir ayardır.GetAxis bir fonksiyondur.
Horizontal ise bu fonksiyonun
girdisidir.
public class Control : MonoBehaviour
{
private void Update()
{
print(Input.GetAxis("Horizontal"));
}
}
Bu kod sayesinde oyun başladığı andan itibaren; eğer ki A
tuşuna veya sol ok yön tuşuna basarsak 0’dan -1’e kadar değerler çıkar. Eğer ki
D tuşuna basar veya sağ yön tuşuna basar isek 0’dan 1’e kadar değer aralığı
alır.
Horizontal gibi ifadelerin nereden geldiği ise Editör
kısmından edit kısmındaki Project settings içerisindeki Input Manager
içerisinde yer alır.
public class Control : MonoBehaviour
{
private void Update()
{
print(Input.GetAxis("Vertical"));
}
}
Yine aynı mantık ile çalışır fakat bu sefer W ya da yukarı
yön tuşu ve S tuşu yada aşağı yön tuşunda işlevsellik yapar. Çünkü girdimiz Vertical.
public class Control : MonoBehaviour
{
private void Update()
{
print(Input.GetAxisRaw("Vertical"));
}
}
Tam anlamına gelir. Örneğin girdisi Vertical olarak düşünürsek sefer W ya da yukarı yön tuşu ve S tuşu yada aşağı yön tuşuna bastığımızdan 0’dan direkt olarak 1’e geçer veya -1’e geçer. Arada hiç değer aralığı göstermez.
Hiç yorum yok: