UNİTY 3D FUNCTIONS - GetMouseButton AND GetKey
GetMouseButton
Input = Kullanıcıdan girdi almamızı
sağlayan belirli fonksiyonlardır.
{
private void Update()
{
Input.GetMouseButtonDown(0);
Input.GetMouseButtonDown(1);
Input.GetMouseButtonDown(2);
}
Parantez içine int bir değeri girmemiz
gereklidir.
Parantez içine ;
0 yazarsak bu farenin sol tık tuşunu temsil eder.
1 yazarsak bu farenin sağ tık tuşunu temsil eder.
2 yazarsak bu farenin orta tuşunu temsil eder.
Bu kodun görevi mouse’ye bastığımız tuşa göre true ya da
false değerlerini oynatmaktır.
public class Control : MonoBehaviour
{
private void Update()
{
Input.GetMouseButton(0);
}
}
Bu kodun görevi ise oyun başladıktan sonra sol tıka basılı
tutuğumuz sürece true olur elimizi sol tık tuşundan çektiğimizde ise false
ifadesi olur.
GetMouseButtonDown = Bastığımız anda sadece 1 kere true
değerini oynatır. Ondan sonra basılı tutsak bile false değerine devam eder.
GetMouseButtonUp = Mouse bastık, bastıktan sonra elimizi mouse’den çektiğimiz zaman 1 kereliğine true değerini oynatır. Yani up elimizi çektiğimiz anda gerçekleşen kod
GetKey
private void Update()
print(Input.GetKey(KeyCode.Space));
}
Bu kod sayesinde editörde yazdığımız klavye tuşuna editörden oyunu başlattığımızda o tuşa bastığımız süree true, basmadığımız süre zarfında da false yazdıracaktır.
private void Update()
if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Space))
this.GetComponent<Light>().intensity = 100f;
Bu kod sayesinde oyunda space tuşuna bastığımızda objemizdeki light componentinin intensity değeri 100 olacaktır.
}
}
Hiç yorum yok: