UNİTY 3D FUNCTIONS - GameObject.FindGameObjectWithTag
GameObject.FindGameObjectWithTag:
Tag = Türkçe anlamı etikettir.
public class Control : MonoBehaviour
{
private void Start()
{
GameObject.FindGameObjectWithTag("ozel").GetComponent<Light>().intensity = 0f;
}
}
public class Control : MonoBehaviour
{
private void Start()
{
GameObject.FindGameObjectsWithTag("ozel")[0].GetComponent<Light>().intensity = 0f;
GameObject.FindGameObjectsWithTag("ozel")[1].GetComponent<Light>().intensity
= 0f;
}
}
Bu kodlar sayesinde aynı taglere sahip farklı iki objenin intensity değerini oyun başladığında 0 değerine getirmiş oluruz.
public class Control : MonoBehaviour
{
private void Start()
{
GameObject.FindGameObjectsWithTag("ozel")[1].SetActive(false);
}
}
SetActive = Objenin inspector panelinden görünürlüğünü kapatıp açmak olarak tanımlanır.
public class Control : MonoBehaviour
private void Start()
GameObject.FindGameObjectWithTag("ozel").GetComponent<Light>().intensity = 0f;
}
public class Control : MonoBehaviour
{
private void Start()
GameObject.FindGameObjectsWithTag("ozel")[0].GetComponent<Light>().intensity = 0f;
}
Bu kodlar sayesinde aynı taglere sahip farklı iki objenin intensity değerini oyun başladığında 0 değerine getirmiş oluruz.
private void Start()
}
SetActive = Objenin inspector panelinden görünürlüğünü kapatıp açmak olarak tanımlanır.
Örneğin burada SetActive değerini false aldık bu durumda
oyun başladığında objenin görünürlüğü kapanır ve oyun başladığında görünmez.
Ayrıca burada [] köşeli parantezlerin içine yazdığımız şeyler ise dizideki
elemanların numarasıdır. Yani ozel tagıne sahıp eleman sayısı
Hiç yorum yok: