gtag('config', 'UA-180278623-1'); Sağlık Alanı İle İlgili Bazı Bilgiler - Bilginiz Dahilinde

Ads Top

Sağlık Alanı İle İlgili Bazı Bilgiler

                       SAĞLIK ALANI İLE İLGİLİ BAZI BİLGİLER:

Siyanoz Nedir?

Siyanoz deri yüzeyine yakın olan damarların 5g/dl veya daha fazla deoksijen kalması sonucunda oluşan derinin ve mukozanın mavi-mor renkte oluşmasıdır. Siyanoz durumunda doku az oksijenlenme sebebiyle böyle bir tablo ortaya çıkar. Genellikle ellerde ve ayaklarda bulunan parmaklar, dudaklar bu rengi alır.

Sağlık Alanı İle İlgili Bazı Bilgiler


Kapiller Geri Dolum Testi Nedir?

Tırnak diplerine bastırılarak beyazlaşana kadar bastırılır ve bu bölgede geri dönüş süresi gözlemlenir. 2-4 saniye normal olarak kabul edilmektedir. Bunu yaparken elin kalp hizazsında tutulmasına dikkat edilir. Soğuk ortamda süre uzayabilir.


Hidrasyon Nedir?

Canlıların yaşamlarını sürdürebilmeleri için gerekli olan sıvının alınmasına hidrasyon denir.


Aseptik Teknik Nedir?

Hücre, doku ve organlara  mikroorganizmaların girişini önlemede kullanılır ve istenmeyen mikroorganizmalar tarafından kontamine olması önlemek için alınan girişimerdir.


Diafragmatik Solunum Egzersizi Nedir?

Hastanın bir elini diyaframa diğer elini ise göğsüne yerleştirmesi söylenilir. Ardından 4 saniye burundan nefes alması gerektiği söylenir ve nefes alırken diyafram üzerinde bulunan elin yükselmesi gerektiği söylenir. Ardından 5 saniye nefesini tutması gerektiği söylenir. Daha sonra ise 7 saniye boyunca ağızdan nefes vermesi gerektiği diayframdaki elinin inmesi ve göğüsüne koyduğu elin yükselmesi gerektiği söylenilir.


ROM Egzersizi Nedir?

Eklem hareket açıklığı demektir.

Aktif Rom Egzersizi = Hasta hareketleri kendi yapabiliyorsa

Pasif Rom Egzersizleri = Hasta hareketleri kendi yapamıyor biz yaptırıyorsak


ROM EGZERSİZ HAREKETLERİ

1.Adım = Ayak, bilek kısmından başlayarak fleksiyon ve ekstansiyon yaptırılır.

2.Adım = Ayak bileğinden tutularak baş parmak ve küçük parmak yönlerinde hareket ettirilir.

3.Adım = Kalça ve diz bükülerek göğüse çekilir, sonra uzatılır.

4.Adım = Bacak addüksiyon ve abdüksiyon yapılır.

5.Adım = Kalça ve diz 90 derece açı oluşturacak şekilde tutulur.

6.Adım =  Bacak düz bir şekilde tutularak fleksiyon ve ekstansiyon yaptırılır.

7.Adım = El parmakları içe ve dışa doğru kapatıp açılır.

8.Adım = El bileğine ekstansiyon ve fleksiyon yapılır.

9.Adım = Dirsek fleksiyon ve ekstansiyon yaptırılır.

10.Adım =  Dirsek bükülmeden fleksiyon ve ekstansiyon yaptırılır.

11. Adım = Dirsek bükülmeden addüksiyon ve abdüksiyon yaptırılır.


Karbonhidrat Sayımı Nedir?

Diyabet tedavisinde uygulanır. İlk öncelikle besin gereksinimi hesaplanır ve öğün bazında hasta kaç gram karbonhidrat alması gerektiği planlanır. Hasta bu sayede besinlerin kan şeker düzeyi üzerinde nasıl bir etkisi olduğunu anlar ve ona göre bir beslenme sağlar.


Hiperkarbik Oksijen Tedavisi Nedir?

Bir basınç odasında hastaya aralıklı olarak %100 oksijen solutarak uygulanan medikal bir tedavidir. Hastanın durumu ve basınç odasının türüne göre; maskeden, başlıktan, ortamdan ya da endotrakeal tüpten alabilir.

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.