gtag('config', 'UA-180278623-1'); UNITY 3D UI - IMAGE AND BUTTON - Bilginiz Dahilinde

Ads Top

UNITY 3D UI - IMAGE AND BUTTON

IMAGE:

UI kısmına resim atabilmeye yarar. Resimin Sprite (2D and UI) olmasına dikkat et!
IMAGE


BUTTON:

BUTTON


Interactable = Buttonun kitlenip kitlenmemesi. Tik işaretini kaldırırsak button kitlenir çalışmaz.

Normal Color = Defaulttayken hiçbi rşey yapmadığımızdaki rengi.

Highlighted Color = Oyun başladığında mouseyi butonun üzerine geldiğinde oluşan renk durumu

Pressed Color = Mouse ile buttonun üzerine sol tık yaptığımız zaman oluşan renk

Selected Color = Mouse ile buttonun üzerine sol tık yaptıktan sonra buttonun hangi renkte kalmasını istiyorsak o renk

Disabled Color = Eğer ki button kitlendiyse bu renk türü seçilecektir.

Color Multiplier = Daha yoğun renk almamıza yarar.

Fade Duration = Renk geçişi arasındaki zaman
Onclick üzerine gelip + işaretine basıyoruz.
Ardından Control adında boş bir obje oluşturdum vebu objenin içine ButtonControl scripti attım.

DAHA SONRASINDA BU Control boş oyun objesini onclickin yerine attım ve Button control scripti içerisine aşağıdakileri yazdım :
public class ButtonControl : MonoBehaviour
{
    public void OnClick_Start()
    {
        print("hi");
    }
}
Bu sayede oyun başladığında butona bastığımızda consolda Hi yazdıracak.

 


Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.