UNITY 3D UI - IMAGE AND BUTTON
IMAGE:
UI kısmına resim atabilmeye yarar. Resimin Sprite (2D and
UI) olmasına dikkat et!
BUTTON:
Interactable = Buttonun kitlenip kitlenmemesi. Tik işaretini
kaldırırsak button kitlenir çalışmaz.
Normal Color = Defaulttayken hiçbi rşey yapmadığımızdaki
rengi.
Highlighted Color = Oyun başladığında mouseyi butonun
üzerine geldiğinde oluşan renk durumu
Pressed Color = Mouse ile buttonun üzerine sol tık
yaptığımız zaman oluşan renk
Selected Color = Mouse ile buttonun üzerine sol tık
yaptıktan sonra buttonun hangi renkte kalmasını istiyorsak o renk
Disabled Color = Eğer ki button kitlendiyse bu renk türü
seçilecektir.
Color Multiplier = Daha yoğun renk almamıza yarar.
Fade Duration = Renk geçişi arasındaki zaman
Onclick üzerine gelip + işaretine basıyoruz.
Ardından Control adında boş bir obje oluşturdum vebu objenin içine ButtonControl scripti attım.
Onclick üzerine gelip + işaretine basıyoruz.
Ardından Control adında boş bir obje oluşturdum vebu objenin içine ButtonControl scripti attım.
DAHA SONRASINDA BU Control boş oyun objesini onclickin
yerine attım ve Button control scripti içerisine aşağıdakileri yazdım :
public class ButtonControl : MonoBehaviour
{
public void OnClick_Start()
{
print("hi");
}
}
Bu sayede oyun başladığında butona bastığımızda consolda Hi yazdıracak.
public class ButtonControl : MonoBehaviour
public void OnClick_Start()
print("hi");
}
Bu sayede oyun başladığında butona bastığımızda consolda Hi yazdıracak.
Hiç yorum yok: