gtag('config', 'UA-180278623-1'); UNİTY 3D FUNCTIONS - RAYCAST - Bilginiz Dahilinde

Ads Top

UNİTY 3D FUNCTIONS - RAYCAST

 RAYCAST:


RAYCAST

public class Control : MonoBehaviour

{

    RaycastHit hit;

    private void Update()

    {

if (Physics.Raycast(transform.position, transform.forward, out hit, Mathf.Infinity ))

           {

            print(“ok”);

           }    

      }

}

Out hit = Lazerin çarptığı obje hakkında bilgi verir. Örneğin lazerin çarptığı objenin içinde light componenti varsa bunları değerleri vb şeyleri bize iletir.

Mathf.Infinity = Lazerin uzunluğudur. Sonsuza kadar gitmesine yarar bu kod. Bu kodun yerine istersek buraya 99999 bile yazabiliriz ama biz lazerin sonsuza kadar gitmesini istiyoruz. DrawRay’de çalışmıyor bu kod.

Raycastler collideri olmayan objelere çarpmazlar.

public class Control : MonoBehaviour                                                             

{

    RaycastHit hit;

    private void Update()

    {

        if (Physics.Raycast(transform.position, transform.forward, out hit, Mathf.Infinity))

        {

            print(hit.collider.gameObject.name);

        }

    }

}

Bu kod sayesinde lazerin çarptığı objenin componentine erişir ve bu sayede o objenin ismini yazdırır.

 

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.