gtag('config', 'UA-180278623-1'); Unity 3D Components-LIGHTS - Bilginiz Dahilinde

Ads Top

Unity 3D Components-LIGHTS

 LIGHTS:

LIGHTS


Light componenti gameobjecten açılabilir. (pointlight)

Bir diğer yöntem örneğin boş bir obje oluştururuz ve bu boş objeye add component kutucuğundan ligth componentinin seçeriz. Aynı kapıya çıkar

 

Light componentinin içinde yer alan ;

Type=1) Point Ligth = Noktasal bir alandan etrafa ışık yayan ışık türüdür.

           2) Spot Light = Noksal bir alandan spot ışığı tarzından ışık yayan türüdür.

           3) Directional Light = Güneş ışığıdır. Bu ışığın konumu önemli değildir. Hangi konumda olursa olsun aynı türde ışık uygular ve tüm sahneyi aydınlatır bu sayede. Bunun açısını değiştirirsek güneşin açısıda değişecektir. Hard shadow gölgesi güneş için kötü olacaktır. Soft shadowu kullan


Range = Işığın etki ettiği alanı büyültüp küçültmeye yarar.

İntensity = ışığın gücüdür. Daha etkili bir ışık görünümünü yakalamak için range yerine intensityi kullanmak tercih edilmelidir.

Color = Işığın rengi

Indirect Multiplier = Işığın sekerek etrafa yaydığı ışıktır. Örneğin oyunda bir oda yaptık bu odanın duvarlarında ışık birkaç kere seker ve tüm alanı aydınlatır. Işığın sekme gücü artar arttırırsak bu kutucuğu

Shadow Type = Işığın başka bir obje üzerinde sebep olduğu gölgeleri gösterir. Bu seçeneği kapatırsak objeye ışık geldiğinde gölge oluşturmaz.

Cookie = Işığın belli bir kalıp halinde çıkmasını sağlar.

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.