Unity 3D Components-LIGHTS
LIGHTS:
Light componenti gameobjecten açılabilir. (pointlight)
Bir diğer yöntem örneğin boş bir obje oluştururuz ve bu boş
objeye add component kutucuğundan ligth componentinin seçeriz. Aynı kapıya
çıkar
Light componentinin içinde yer alan ;
Type=1) Point Ligth = Noktasal bir alandan etrafa ışık yayan ışık türüdür.
2) Spot Light =
Noksal bir alandan spot ışığı tarzından ışık yayan türüdür.
3) Directional
Light = Güneş ışığıdır. Bu ışığın konumu önemli değildir. Hangi konumda olursa
olsun aynı türde ışık uygular ve tüm sahneyi aydınlatır bu sayede. Bunun
açısını değiştirirsek güneşin açısıda değişecektir. Hard shadow gölgesi güneş
için kötü olacaktır. Soft shadowu kullan
Range = Işığın etki ettiği alanı büyültüp küçültmeye yarar.
İntensity = ışığın gücüdür. Daha etkili bir ışık görünümünü
yakalamak için range yerine intensityi kullanmak tercih edilmelidir.
Color = Işığın rengi
Indirect Multiplier = Işığın sekerek etrafa yaydığı ışıktır.
Örneğin oyunda bir oda yaptık bu odanın duvarlarında ışık birkaç kere seker ve
tüm alanı aydınlatır. Işığın sekme gücü artar arttırırsak bu kutucuğu
Shadow Type = Işığın başka bir obje üzerinde sebep olduğu
gölgeleri gösterir. Bu seçeneği kapatırsak objeye ışık geldiğinde gölge
oluşturmaz.
Cookie = Işığın belli bir kalıp halinde çıkmasını sağlar.
Hiç yorum yok: