gtag('config', 'UA-180278623-1'); Unity 3D Components- COLLISON AND RIGIDBODY - Bilginiz Dahilinde

Ads Top

Unity 3D Components- COLLISON AND RIGIDBODY

 COLLISON AND RIGIDBODY:

COLLISON AND RIGIDBODY:


Rigidbody = Unity’nin kendi hazır yaptığı bir fizik simülasyon sistemedir. Objeye ağırlık, sürtünme, yerçekimi değerlerini ayarlar, neler ile etkileşime geçip geçmediğini ayarlar ve hangi eksenlerde kitleme yapabileceğini gösteriyor.

Ridigbody içinde Yer alan;

Mass = Ağırlık (Unity içinde ağırlığı arttırdığımız zaman daha hızlı düşmez.)

Use Gravity kutucuğu =Yerçekimini kullanmaya yarar.

Is Kinematic kutucuğu = Objelerin birbirlerine fizik simülasyonu uygulamasını engeller.

Constraints= x,y,z eksenlerinin herhangi birindeki veya çoğundaki konumunu ve açısını sabit tutmaya yarar.

 

Boxcollider = objelerin birbiri içinden geçmemesini sağlıyor. Bu durumun gerçekleşebilmesi için bu objelerin her birisinde box collider componenti ekli olması gerekmektedir. Objeye belirli sınırlar verir.

Sphere collider = küre collideri

Wheel Collider = Tekerlek Collideri

Boxcollider içinde yer alan ;

Center = Colliderin ağırlık merkezini belirtir.

Size = Colliderin boyutu bu yani büyüklüğünü ayarlar. Bir nevi scale gibi düşün.

Is Trigger = Türkçe anlamı tetiklemek demektir. Is trıgger açıkken nesnenin içinden geçebilir.

Material = Örneğin bir zeminin buzlu, kaygan gibi bir zemin olabilmesi için bu fizik metaryalleri kullanılır.

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.