Unity 3D Components- COLLISON AND RIGIDBODY
COLLISON AND RIGIDBODY:
Rigidbody = Unity’nin kendi hazır yaptığı bir fizik simülasyon sistemedir. Objeye ağırlık, sürtünme, yerçekimi değerlerini ayarlar, neler ile etkileşime geçip geçmediğini ayarlar ve hangi eksenlerde kitleme yapabileceğini gösteriyor.
Ridigbody içinde Yer
alan;
Mass = Ağırlık (Unity
içinde ağırlığı arttırdığımız zaman daha hızlı düşmez.)
Use Gravity kutucuğu
=Yerçekimini kullanmaya yarar.
Is Kinematic kutucuğu
= Objelerin birbirlerine fizik simülasyonu uygulamasını engeller.
Constraints= x,y,z
eksenlerinin herhangi birindeki veya çoğundaki konumunu ve açısını sabit
tutmaya yarar.
Boxcollider = objelerin birbiri içinden geçmemesini sağlıyor. Bu durumun gerçekleşebilmesi için bu objelerin her birisinde box collider componenti ekli olması gerekmektedir. Objeye belirli sınırlar verir.
Sphere collider =
küre collideri
Wheel Collider =
Tekerlek Collideri
Boxcollider içinde
yer alan ;
Center = Colliderin
ağırlık merkezini belirtir.
Size = Colliderin
boyutu bu yani büyüklüğünü ayarlar. Bir nevi scale gibi düşün.
Is Trigger = Türkçe
anlamı tetiklemek demektir. Is trıgger açıkken nesnenin içinden geçebilir.
Material = Örneğin
bir zeminin buzlu, kaygan gibi bir zemin olabilmesi için bu fizik metaryalleri
kullanılır.
Hiç yorum yok: