gtag('config', 'UA-180278623-1'); Unity 3D Components-HER TÜRLÜ COMPONENT ASLINDA BİR DEĞİŞKENDİR - Bilginiz Dahilinde

Ads Top

Unity 3D Components-HER TÜRLÜ COMPONENT ASLINDA BİR DEĞİŞKENDİR

 HER TÜRLÜ COMPONENT ASLINDA BİR DEĞİŞKENDİR:

HER TÜRLÜ COMPONENT ASLINDA BİR DEĞİŞKENDİR


public class Control : MonoBehaviour

{

    public Light light;

    private void Start()

    {

        light.intensity = 31f;

    }

}

Rigidbody, boxcollider, Light gibi componentleri değişken türü olarak kullanabiliriz. 
Eğer ki bunu yaparsak GetComponent <> kodunu kullanmamıza gerek yok. 
Değişkene verdiğimiz isim sonrasın nokta koyarak componentteki istediğimiz özelliği değiştirebiliriz.

public class Control : MonoBehaviour

{   

    public HelloWorld hw;   

    private void Start()

    {

        hw.sayi = 5;

    }

}

İstersek başka bir scripti değişken türü olarak kullanabiliriz. 

Bu sayede içerisindeki herhangi bir değişkenin değerini de değiştirebiliriz.

 

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.