UNITY 3D C# Temelleri Operatörler (ARİTHMETİC OREPATORS)
ARİTHMETİC OREPATORS:
public class HelloWorld : MonoBehaviour
{
public int sayi1 =
18;
public int sayi2 =
20;
private float sonuc;
// +, -, *, /, % Bunlar basit aritmetik operatörleridir.
void Start()
{
sonuc = (float)sayi1 / sayi2;
print (sonuc);
}
// Update is
called once per frame
void Update()
{
}
}
Sonuç değişken ismini int türünde
belirlemiştik. Eğer ki 2 sayıyı böldüğümüzde kalanlı çıkıyorsa bunu yapmak için
sonuc değişkeninin türünü float belirlememiz gerekir ve sayi 1 in yanina
parantez için float yazmamız gerekli.
BU sayede virgüllü şekilde
gösterebilir ama int kalsaydı sonucu 0 olarak gösterirdi
BU sayede sonuç 0,123’lü şekilde
yani float türünde gösterecek.
{
public float sayi1 = 18f;
public float sayi2 =
20f;
private float sonuc;
// +, -, *, /, % Bunlar basit aritmetik operatörleridir.
void Start()
{
sonuc = sayi1 / sayi2;
print(sonuc);
}
Ya da sayi1 ve sayi2 değişken isimlerinin de türlerini float olarak değiştirmemiz gerekir bu durumda yine virgüllü sayıyı elde edebiliriz.
+ Toplama işleminde kullanılır
-
Çıkarma işleminde kullanılır.
*
Çarpma işleminde kullanılır
/
Bölme işleminde kullanılır
%
Bölme işleminin sonucundaki kalan sayısını verir
// Update is called once per frame
void Update()
{
}
}
Hiç yorum yok: