gtag('config', 'UA-180278623-1'); UNITY 3D C# Temelleri Operatörler (ARİTHMETİC OREPATORS) - Bilginiz Dahilinde

Ads Top

UNITY 3D C# Temelleri Operatörler (ARİTHMETİC OREPATORS)

 

ARİTHMETİC OREPATORS:

 

ARİTHMETİC OREPATORS

public class HelloWorld : MonoBehaviour

{

    public int sayi1 = 18;

    public int sayi2 = 20;

    private float sonuc;

    public bool goster;

   // +, -, *, /, % Bunlar basit aritmetik operatörleridir.

    void Start()

    {

        sonuc = (float)sayi1 / sayi2;

        print (sonuc);    

    }

    // Update is called once per frame

    void Update()

    {      

    }

}

Sonuç değişken ismini int türünde belirlemiştik. Eğer ki 2 sayıyı böldüğümüzde kalanlı çıkıyorsa bunu yapmak için sonuc değişkeninin türünü float belirlememiz gerekir ve sayi 1 in yanina parantez için float yazmamız gerekli.

BU sayede virgüllü şekilde gösterebilir ama int kalsaydı sonucu 0 olarak gösterirdi

BU sayede sonuç 0,123’lü şekilde yani float türünde gösterecek.

 public class HelloWorld : MonoBehaviour

{

    public float sayi1 = 18f;

    public float sayi2 = 20f;

    private float sonuc;

    public bool goster;

  // +, -, *, /, % Bunlar basit aritmetik operatörleridir.

    void Start()

    {

        sonuc = sayi1 / sayi2;

        print(sonuc);

     }

Ya da sayi1 ve sayi2 değişken isimlerinin de türlerini float olarak değiştirmemiz gerekir bu durumda yine virgüllü sayıyı elde edebiliriz.

+ Toplama işleminde kullanılır

-  Çıkarma işleminde kullanılır.

*  Çarpma işleminde kullanılır

/  Bölme işleminde kullanılır

%  Bölme işleminin sonucundaki kalan sayısını verir


// Update is called once per frame

    void Update()

    {      

    }

}

 

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.