UNITY 3D C# Temelleri ARRAYS
ARRAYS:
Dizi = değişkende olduğu gibi içinde
değer tutar.
Ama birden çok değer tutabilir
içinde.
,Bu tuttuğu değerlerin hepsi aynı
türden olmak zorundadır float,int vb floatın sonuna [ ] işaretini koyduğumuzda
dizi olur
public class HelloWorld : MonoBehaviour
{
Float [] values = {5f, 19f, 0f, -31f};
Dizi böyle yazılır.
Önemli bir noktada {5f, 19f, 0f, -31f} dizisinin ilk elemanının (5f) numarası
0 dır.
Yani 5f elemanının numarası
0, 19f’in 1, 0f’in 2, -31f’in
3’tür.
{
print(values[2]);
}
Çağırmak istediğimiz dizideki elemanın numarasını köşeli parantez içinde yazarsak konsolda o gözükecektir.
Örneğin burada 2 yazdık.
Yukarıdaki dizide eleman sayısı 2
olan 0f tir.
Bu yüzden
konsolda 0f yazdıracaktır.
values
= dizinin ismidir.
{
}
public class HelloWorld : MonoBehaviour
{
float[] values = { 5f, 19f, 0f, -31f };
private void Start()
{
values[2] = 12f;
print(values[2]);
}
İstersek
dizinin herhangi bir elemanının değerini kod içinden daha sonra
değiştirebiliriz.
private void Update()
{
}
Hiç yorum yok: