UNİTY 3D FUNCTIONS - DRAWRAY
DRAWRAY:
DrawRay = Lazer yapmak için kullanılır. Örneğin silahtan
çıkan bir lazer düşman hedefe çarptığında öldürmesi için kullanılabilir ya da oyundayken bir nesneyi tuşla alabilmek
için lazerin bu nesneye çarpması gerektiği durumlarda kullanılır.
public class Control : MonoBehaviour
{
private void Update()
{
Debug.DrawRay(transform.position, Vector3.forward, Color.green); }
}
new Vector3(0,0,1f) = Vector3.forward
Bu kod sayesinde objemizde
lazer olur.
Obje eğer ki z ekseninde
hareket ediyorsa global eksendir
Hem z ekseninde hem de kendi etrafında dönebilen eksen ise local eksendir. Merkez noktasını ve düzlemini karakterin kendi ağırlık merkezi olarak alır.
public class Control : MonoBehaviour
{
private void Update()
{
Debug.DrawRay(transform.position, transform.forward, Color.red);
{
private void Update()
Debug.DrawRay(transform.position, Vector3.forward, Color.green); }
}
new Vector3(0,0,1f) = Vector3.forward
Hem z ekseninde hem de kendi etrafında dönebilen eksen ise local eksendir. Merkez noktasını ve düzlemini karakterin kendi ağırlık merkezi olarak alır.
public class Control : MonoBehaviour
private void Update()
{
Debug.DrawRay(transform.position, transform.forward, Color.red);
}
}
}
Bu kod sayesinde objemizin döndüğü yöne doğru lazerde döner
bu sayede hareket ettiğinde obje lazerde aynı şekilde hareket eder.
Hiç yorum yok: