Unity 3D Components-RIGIDBODY VELOCITY AND MOVEPOSITION:
RIGIDBODY VELOCITY AND MOVEPOSITION:
MOVEPOSITION:
public class Control : MonoBehaviour
{
public Rigidbody rb;
private Vector3 pos;
private void Start()
{
pos= new
Vector3(-2.02f, 1f ,5.35f);
rb.MovePosition(pos);
}
}
Bu kodlar sayesinde objemizin oyun başladığında pozisyonu değiştirip farklı bir yerde başlamasınız sağlayabiliriz. Oublic Rigidbody oluşturduğumuz için Editörden Rigidbody componentini bu başlığa sürüklemeliyiz.
public class Control : MonoBehaviour
{
public Rigidbody rb;
private Vector3 pos;
private void Start()
{
rb.MovePosition(new Vector3(-2.02f, 1f, 5.35f));
}
}
Bu şekilde de yazılabilir. Vectörü direkt içinde
oluşturabiliriz.
VELOCITY:
Velocity
= Türkçe anlamı hız demektir. Rigidbody’in özelliğini kullanarak bir hız
eklenir. Hız vektöreldir.
public class Control : MonoBehaviour
{
public Rigidbody rb;
public Vector3 direction;
private void Start()
{
rb.velocity = direction*10;
}
}
Bu kodlar sayesinde objemizin hızını değiştirmiş olduk. Burada unutulmaması gereken önemli bir nokta ise public Vector3 direction yazdığımız için editörde değer vermemiz gerekli. Ardından oyunu başlattığımızda ise objemiz fizikteki yatay atış konusundaki gibi hareket edip yerçekimine bağlı düşecektir.
Hiç yorum yok: