gtag('config', 'UA-180278623-1'); UNITY 3D C# Temelleri SWITCH - Bilginiz Dahilinde

Ads Top

UNITY 3D C# Temelleri SWITCH

SWITCH:

SWITCH:


Switch = if yapılarına benzer özelliği vardır. Kodumuzu belirli bir girdiye göre istediğimiz satıra göndermeye yarar. Caseler zıplama noktalarıdır.
 
 public class HelloWorld : MonoBehaviour
{
void Start()
    {
      switch (1)
        {
            case 1 :
            print("Hello World");
            break;
            case 2:
            case 3:
            case 4:
        }      
    }
   
  • Caseler sıçrama noktasıdır. Switch ifadesinin parantez içine yazılan sayı case nin kaçtan okunması gerektiğini belirler. Örneğin switch (1) yazarsa case 1 den okumaya başlar. Örneğin switch (3) yazarsa case 3 ten kodu okumaya başlar geridekileri okumaz!

  • break; Belirli olan kod yapısından çıkmayı sağlar  

  • Önemli bir noktası ise break; kodunu okuduktan sonra diğer case 2 3 4 gibileri okumadan direkt olarak switch yapısının içinden çıkar.
void Update()
    {     
    }
}
public class HelloWorld : MonoBehaviour
{
    public int id;
    void Start()
    {
       switch (id)
        {
            case 1 :
                print("Hello World");
                break;
            case 2:
                print("2. Yapı");
                break;
            case 3:
                print("3. Yapı");
                break;
            case 4:
                print("4. Yapı");
                break;
           }
         }
          void Update()
    {
    }
}

                   

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.