UNITY 3D C# Temelleri SWITCH
SWITCH:
Switch = if yapılarına benzer özelliği vardır. Kodumuzu
belirli bir girdiye göre istediğimiz satıra göndermeye yarar. Caseler zıplama
noktalarıdır.
public class HelloWorld : MonoBehaviour
{
void Start()
{
switch (1)
{
case 1 :
print("Hello World");
break;
case 2:
case 3:
case 4:
}
}
{
void Start()
{
switch (1)
{
case 1 :
}
- Caseler sıçrama noktasıdır. Switch ifadesinin parantez içine yazılan sayı case nin kaçtan okunması gerektiğini belirler. Örneğin switch (1) yazarsa case 1 den okumaya başlar. Örneğin switch (3) yazarsa case 3 ten kodu okumaya başlar geridekileri okumaz!
- break; Belirli olan kod yapısından çıkmayı sağlar
- Önemli bir noktası ise break; kodunu okuduktan sonra diğer case 2 3 4 gibileri okumadan direkt olarak switch yapısının içinden çıkar.
{
}
}
public class HelloWorld : MonoBehaviour
{
public int id;
switch (id)
case 1 :
}
}
void Update()
{
}
}
Hiç yorum yok: