gtag('config', 'UA-180278623-1'); UNITY 3D C# Temelleri (İf Yapısı) - Bilginiz Dahilinde

Ads Top

UNITY 3D C# Temelleri (İf Yapısı)

                             İF Yapıları:

   
İF Yapıları:



İf = Eğer anlamına gelmektedir.
public class HelloWorld : MonoBehaviour
{
    private int sayi = 18;
    private int sayi2 = 20;
    private int sonuc;
 // Start is called before the first frame update
    void Start()
    {
        if (eğer with tuşuna basılırsa)
        {
             karakter ileri gitsin
        }
        sonuc = sayi + sayi2;
        print(sonuc);
    }
İf yapısında parantez içine yazılan kodlar yargı ifadesinin yer alacağı kısımlardır. Ve buraya yazılan ifadeler evet veya hayır cevabı olmak üzere 2 değer almalıdır. Sorgu kısmı sadece evet veya hayır olabilir. Yani içerisi true veya false olabilir.
Süslü parantez içine yazılan yargı doğru ise gerçekleşecek kod bölüğüdür.
    // Update is called once per frame
    void Update()
    {
       
    }
 
-   - -- -- - -- - -- - - -- - -- - - -- - - - -- - - - -- --- - - -- - -
public class HelloWorld : MonoBehaviour
{
    public int sayi = 18;
    public int sayi2 = 20;
    private int sonuc;
 // Start is called before the first frame update
    void Start()
    {
        sonuc = sayi + sayi2;
       if (true)
        {
            print(sonuc);
        }
     }
İf değerinin içerisi true olursa konsolda yazdırır.
 // Update is called once per frame
    void Update()
    {
       
    }
}
-   -- - -- - -- - - --- - - - ------------- - - -- - - -- -- -------------------------------------------
 public class HelloWorld : MonoBehaviour
{
    public int sayi = 18;
    public int sayi2 = 20;
    private int sonuc;
   // Start is called before the first frame update
    void Start()
    {
        sonuc = sayi + sayi2;
 
        if (false)
        {
            print (sonuc);
        }
       
    
    }
İf yapısının içerisine false yazıldığında kod okunmaz oyunda kod çalışmaz
 
    // Update is called once per frame
    void Update()
    {
       
    }
}
 
 
public class HelloWorld : MonoBehaviour
{
    public int sayi = 18;
    public int sayi2 = 20;
    private int sonuc;
    public bool goster;
   // Start is called before the first frame update
    void Start()
    {
        sonuc = sayi + sayi2;
 
        if (goster)
        {
            print (sonuc);
        }
    }
// Update is called once per frame
    void Update()
    {
    }
}
 
Eğer ki public bool değişkeni yazıp değişken ismi yazar ve bu değişkeni if’in parantez içine atarsak unity editörde scriptte göster başlığı çıkar ve bunun yanında kutucuk olur. Kutucuğa tıkladığımızda doğru olur ve süslü parantez içine yazılanlar konsolda görülebilir fakat kutucuğu işaretlemezsek yanlış olur ve kodu okumadan geçer. İf’te temel mantık doğru ise kodu çalıştırır yanlış ise kodu çalıştırmaz.
 

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.