UNITY 3D C# Temelleri (İf Yapısı)
İF Yapıları:
İf = Eğer anlamına gelmektedir.
public class HelloWorld : MonoBehaviour
{
private int sayi = 18;
private int sayi2 =
20;
private int sonuc;
// Start is
called before the first frame update
void Start()
{
if (eğer with tuşuna basılırsa)
{
karakter ileri gitsin
}
sonuc = sayi + sayi2;
print(sonuc);
}
İf yapısında parantez içine yazılan kodlar yargı ifadesinin yer alacağı kısımlardır. Ve buraya yazılan ifadeler evet veya hayır cevabı olmak üzere 2 değer almalıdır. Sorgu kısmı sadece evet veya hayır olabilir. Yani içerisi true veya false olabilir.
Süslü parantez içine yazılan yargı doğru ise gerçekleşecek kod bölüğüdür.
// Update is called once per frame
void Update()
{
}
- - -- -- - -- - -- - - -- - -- - - -- - - - -- - - - -- --- - - --
- -
public class HelloWorld : MonoBehaviour
{
public int sayi = 18;
public int sayi2 =
20;
private int sonuc;
// Start is
called before the first frame update
void Start()
{
sonuc = sayi + sayi2;
if (true)
{
print(sonuc);
}
}
İf değerinin içerisi true olursa konsolda yazdırır.
// Update is
called once per frame
void Update()
{
}
}
- -- - -- - -- - - --- - - - ------------- - - -- - - -- -- -------------------------------------------
public class HelloWorld : MonoBehaviour
{
public int sayi = 18;
public int sayi2 =
20;
private int sonuc;
// Start is
called before the first frame update
void Start()
{
sonuc = sayi + sayi2;
if (false)
{
print (sonuc);
}
}
İf yapısının içerisine false yazıldığında kod okunmaz oyunda kod çalışmaz
// Update is
called once per frame
void Update()
{
}
}
public class HelloWorld : MonoBehaviour
{
public int sayi = 18;
public int sayi2 =
20;
private int sonuc;
public bool goster;
// Start is called before the first frame update
void Start()
{
sonuc = sayi + sayi2;
if (goster)
{
print (sonuc);
}
}
// Update is called once per frame
void Update()
{
}
}
Eğer
ki public bool değişkeni yazıp değişken ismi yazar ve bu değişkeni if’in
parantez içine atarsak unity editörde scriptte göster başlığı çıkar ve bunun
yanında kutucuk olur. Kutucuğa tıkladığımızda doğru olur ve süslü parantez
içine yazılanlar konsolda görülebilir fakat kutucuğu işaretlemezsek yanlış olur
ve kodu okumadan geçer. İf’te temel mantık doğru ise kodu çalıştırır yanlış ise
kodu çalıştırmaz.
public class HelloWorld : MonoBehaviour
{
private int sayi = 18;
void Start()
if (eğer with tuşuna basılırsa)
karakter ileri gitsin
}
sonuc = sayi + sayi2;
print(sonuc);
}
İf yapısında parantez içine yazılan kodlar yargı ifadesinin yer alacağı kısımlardır. Ve buraya yazılan ifadeler evet veya hayır cevabı olmak üzere 2 değer almalıdır. Sorgu kısmı sadece evet veya hayır olabilir. Yani içerisi true veya false olabilir.
Süslü parantez içine yazılan yargı doğru ise gerçekleşecek kod bölüğüdür.
// Update is called once per frame
void Update()
}
{
public int sayi = 18;
void Start()
sonuc = sayi + sayi2;
{
print(sonuc);
}
}
İf değerinin içerisi true olursa konsolda yazdırır.
void Update()
}
}
- -- - -- - -- - - --- - - - ------------- - - -- - - -- -- -------------------------------------------
{
public int sayi = 18;
void Start()
sonuc = sayi + sayi2;
print (sonuc);
}
}
İf yapısının içerisine false yazıldığında kod okunmaz oyunda kod çalışmaz
void Update()
}
}
public int sayi = 18;
// Start is called before the first frame update
void Start()
sonuc = sayi + sayi2;
print (sonuc);
}
}
// Update is called once per frame
void Update()
}
}
Hiç yorum yok: