Unity 3D C# Temelleri DEĞİŞKENLER (VARİABLES) :
DEĞİŞKENLER
(VARİABLES) :
Değişkenler içerisinde belirli şeyleri depolar ve değişkenler farklı çeşitte
- Ve her bir değişken kendi
içinde değerlendirilmeli. Yandaki şekilleri değişken olarak düşünürsek
daire değişkenini üçken değişkeninin
içine yazamayız.
TEMELDE
4 DEĞİŞKEN TÜRÜ VARDIR:
1.
int = Tam sayısal ifadeler alır. Örneğin 0,1,5,-100,-2000,100,2000 gibi
2.
float = Tam sayısal ifadeler + Kesirli ifadeler.
Yani her iki tür sayıyı da içine alabilir. Örneğin -103.0f, -4.25f, -1.0f,
0.0f, 1.0f, 3.75f ,-3,27f gibi
3.
string = Text ifadeleridir. Örneğin “gökhan’’, “deniz”,
“merhaba”, “Hello World!”, “5”, “27”, “0”, “Nasılsın -5” gibi. Not normalde 5,
27, 0 gibi sayılar string olmaz ama bu sayıları string olarak gösterirsek artık
bunlar sayı olmaktan çıkar bir string ifadeye dönüşürüz. Ayrıca string
ifadelerde yazacağımız textin başına ve sonuna çift tırnak “…” koymamız gerekir
bu stringin özelliği. Nasıl ki floatta sayı sonuna f koyuyoruz string ifadede
başına ve sonuna çift tırnak “…” işareti koymamız gereklidir. Ekstra bir bilgi
27’yi sayıdan ayırıp string ifade olmasını sağlayan
“..” çift tırnaklardır. Ayrıca
bir bilgi de boşluk ifadelerde karakter olarak sayılır. Örneğin “Hello World!”
stringinin içinde kaç tane karakter vardır denildiğinde 12 karakter demeliyiz.
4.
bool = İçerisine sadece 2 değer alır. Bu 2 değer
true ve false alabilir sadece
Hiç yorum yok: