Unity 3D Components-SCRIPT İLE COMPONENT KONTROLÜ
SCRIPT İLE COMPONENT KONTROLÜ:
Nokta (.) işareti yazılımda bağlantı kurmak için kullanılır.
Birbirleri ile bağlantılı objeler kurulur bu sayede. Classlar arası bağlantı
kurulur.
GameObject değişkeni = Hiyerarşi menüsünde gördüğümüz her
şey birer oyun objesidir. Bu oyun objelerini içinde barındıran değişkene ise
GameObject değişkeni denilir.
İlk olarak;
public class Control : MonoBehaviour
{
public GameObject mesh;
İlk olarak bu kodu yazıyoruz. Bu kod sayesinde editörde
script gözükecek.
private void Start()
{
print (mesh) ;
Bu kodu yazarsak editörde mesh’in
içine sürükleyip attığımız objenin isminin yazdırır.
}
}
public GameObject mesh;
mesh.GetComponent<Light>().intensity = 100.0f;
İlk olarak componentine erişmek istediğimiz objenin adını yazıyoruz.
Ardından . koyup GetComponent < >( ) yapıyoruz ve daha sonra < > bu işaretlerin arasına hangi componenti değiştirmek istiyorsak onun ismini yazıyoruz.
Daha sonra . koyup componentte hangi özelliği değiştirmek istiyorsak onun adını yazıp istediğimiz değere eşitliyoruz ve ardından ; koyarak kodu bitiriyoruz. }
public class Control : MonoBehaviour
{
public GameObject mesh;
{
GetComponent<Light>().intensity = 100.0f;
Eğer ki başına mesh yazmazsak erişmek istediğimiz componenti
control scriptini atttığımız obje içinde arar ve bulamadığında hata verir.
Başına bir şey yazmadan yandaki gibi yazarsak;
This.GetComponent<Light>().intensity = 100.0f;
print (this);
Bu kodu yazdırdığımızda ise control scriptini hangi objenin içine attıysak o objenin ismini ardından parantez içinde bu scriptin ismini yazdırır. Önemli bir not ise bu kodu yukarıdaki getcomponent kodu ile direkt kullandığında hata verir Getcomponent ‘in başına this yazmayı unutma!
}
public class Control : MonoBehaviour
{
private void Start()
this.GetComponent<Light>().intensity = 100.0f;
}
Hiç yorum yok: